kunming - Reisverslag uit Dali, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu kunming - Reisverslag uit Dali, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu

kunming

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 September 2014 | China, Dali

Kunming,
Voor we vanmiddag de lange treinreis naar Gullin beginnen noch een paar regels van ons.
Wij hebben een snelle trein en zijj dan 17 uur onderweg.

Nu even wat we in Dali en kunming beleeft hebben.
In Dali hebben zijn we een dagje het platteland op geweest. Hier zijn we op lokale marktjes geweest en hebben gezien wat de boeren hier allemaal verkopen en handlen. Niet alleen groente en fruit. Maar ook alles. Op 2 en 4 poten. Zoals kippen, varkens enz. Ook een wandeling door een dorpje waar de autobahn overheen gebouwd is hebben we bezocht. Dus gezien dat het hi Overal een bende is. Overal ligt vsn alles en er wordt op het platteland niet veel opgeruimt. Wonen doen ze in leemhudjes maar iedereen heeft tv en een mobieltje.ook een op de boot op het Er-hai meer hebben gegeten. ,'s vonds begon het weer eens regenen maar zijn toch maar een rondje in Dali gaan wandelen. Want een brusselsewafel bij de belg moesten we ook noch proberen.
Donddsg morgen zijn we met de bus naar Kunming gereden. Eerst schrocken we wel omdat het een drukke chaotiischehe stadt is.
We hebben de vogeltjesmarkt bezocht. Hier kanje echt alles kopen zelfs hondjes, katten, volgels, slangen, muizen, vissen , schildpatten, kikkers in alle kleuren kopen. Ook biggetjes zaten in een kooitje.
Gisteren hebben. We het stenenwoud bezocht. Dit zijn rotsformaties die ontstaan zijn toen het land noch onderwaterstond. Dit alles is te zien in een mooi aangelegt park. Chinezen worden hiet in golfkarretjes door gereden en wij hebben dit op ons gemak lopend gedaan. 'S middags hebben we door het park bij hrt meer va. Kunming gewandelt en weer gezien hoe chinezen hun zaterdagmiddag met zingen muziek maken en dansen verbrengen.
Volgens arie een allemachtig pragtige dag.
Ik wilde iedeen noch bedanken voor de grappige en leuke reakties.
Wij hebben het noch steeds naar ons zin en zijn benieuwt wat we alles noch gaan beleven. Nu noch iets over de "Poep Chinezen" dit woord is alleen te vinde op "WIKI Voorn" en heeft André gekreerd. Hier lopen de kinden allemaal zonder luier en hebben een broek aan die van onder open is dus als er een kind maar de wc moet wordt het pp staat gezet en kan zijn behoefte doen. Volwassene mogen dit niet meer maar als je naar een openbaar toilet gaat heb je meestal alleen een goot waar iedereen naast elkaar zit zonder dat een deur . Wat de Chinezen noch wel steeds doen is eve lekker roggelen en spugen, lekker hoor als je dat eeer eens achter of naast je hoort grrrrrrrr pffffff.
Voor nu genoeg ik ga een ontbijdje bij de bakkerw kopen en dan naar de walmarkt inkopen doen voor de trein. Een walmarkt is een helegrote amerikaanse supermarkt en die zit naast het hotel.

Ook wilde ik noch even kwijt dat pa een aanslag op het vakantie budget gepleegt heeft. Hij heeft nieuwe schoenen voor wel 12 euro gekocht. :-)
Groetjes aan iedereen.

• 28 September 2014 - 10:14

Rita Van Klink:

Hoi Arie en Petra

Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben.Weer een leuk verslag net of wij ook meereizen met jullie.
    Heel veel plezier.

Groetjes Ger en Rita

• 28 September 2014 - 21:26

Andre:

Goed hoor!
    Tja die wc' s vergeet ik nooit meer.
    Heb je nog van die meisjes gezien in prachtige roze en gele
    klederdracht

Groetjes AAP

• 29 September 2014 - 12:03

Marja:

Ik had eerder verwacht dat Pa voor 12 euro vogeltjes had gekocht, hihi.

Weer veel gezien en beleefd. Ben toch blij dat wij een deur in de wc hebben, gatver, moer er niet aan denken zo op een rijtje te moeten zitten. China zit er nu echt bijna op, Hong Kong wacht op jullie. Zal een totaal andere beleving worden. Veul leut!

Groetjes,

John, Marja en Bas