Dali - Reisverslag uit Dali, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu Dali - Reisverslag uit Dali, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu

Dali

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 September 2014 | China, Dali

Helaas is het internet niet overal in China zo goed dat we in internet kunnen zijn. Ik moet noch eens even kijken hoe ik dit berichtje weer weg kan sturen.
Vandaag hebben we een korte busrit naar Dali gehad. Omdat de snelweg klaar is duurde de hele rit maar 3 uur. Ja kopieren kunnen de Chinezen echt alles. Als ik niet beter zou weten Zou je denken dat j in italie op de Brennerautobahn onderweg bent. Ook hier zijn de borden groen voor de snelweg en blauw voor een normale weg. Ook hier moet je tol betalen en zijn de tolhuisjes het zelfde als in Europa. Ook hier hebben ze noodwegen voor het vrachtverkeer net als op de brennerautobahn. Ook hier staan touristische atrakties met bruine borden aan gegeven.
Wat hebben we sinds zondag gedaan?
Zondag na de het bezoek aan de Pandas zijn we noch door het oude Chendu gewandelt en op een binnenplaatsje hebben heerlijk thee grdronken. We hebben ook noch in het park rondgelopen en gekeken hoe iedereen z'n oren schoon laat maken. We zijn noch langs door de straat gelopen waar van alles te eten te krijgen is. Na het zien van rattenkopjes, :-) gevuldevogels, enz. zijn we maar naar de chinees gegaan. Hier hebben we dan spezialiteit van het huis gegeten we kregen alle 2 wel 10 verschillende bakjes. s avonds optijd naar de kamer en hebben onze koffer weer gepakt want maandag zijn we naar Lijang gevlogen. Na een beetje vertraging waren we net na de middag in Lijang. We zijn toen met de hele groep met de bus de stad in gegaan en hebben toen eerst lekker zitten eten. Na een rondje door de stadt zijn we noch even terug naar het hotel om de was weg te brengen en even niks te doen. Daarna maar weer met de bus de satdt in. Helaas alle bussen kwamen maar bus 8 niet. En toen er een kwam mochten we niet instappen omdat ze gaan eten. Vlak daarna kwam er wel een bus waar we met mee mochten. Naiets gegeten te hebben en in Lijang noch even rondgelopen te hebben zijn we maar weer naar hotel gegaan. Nu kwamen er dus geen bussen meer. Dus dan maar een taxi(0,70). Toen kwamen we er achter dat de taxi een heel korte weg neemt die makkelijk te lopen is. Arie is de volgende dag op onderzoek uit gegaan 15 min. lopen ben je in de stadt.
Op dinsdag is Petra met de groep naar het l.j. nationaal park geweest en heeft hier een mooie wandeling gemaakt, naar de top van een berg. De rit: 3 uur heen en 3 uur terug. Wandeling van 3 uur die helemaal met houten trapjes uitgezet is, dus chiezen op hoge hakken kunnen hier ook een berg op wandelen. Om de 100 mtr een vuilnisemmer. Want schijnbaar kan het gebeuren dat er 20.000 chinezen per dag deze wandeling doen. Wij waren bijna alleen. Dus was het wel leuk.
Arie heeft dinsdag lekker uitgeslapen en is toen dus de weg naar de stadt gaan zoeken en vandaar uit naar het meertje van Lijang. Wat in een erg mooi park ligt, en heeft het gered om zonder betalen binnen te komen. Ook heeft hij wat te eten en te drinken gekregen. En zelfs had hij begrepen bdar de wasserij de was in het hotel gebracht heeft, alles weer keurig schoon en elkl tshirt in een apparte zak.
's avonds weer met de groep in Lijang wezen eten. Daarna op tijd naar bed.
vanidddag hebben we in dali lekker rond gekeken, iok hier weer veel "poep chinezen". En natuurlijk waren wij weer het fotoobjekt. Ik weet noch steeds niet of het aan die australische hoed van pa ligt. Wij zijn van de hoofd weg afgegaan en in de kleine straatjes rond gaan kijken. Hier vind je noch de normaleman: kolenboer. En in elkestraat een beroep. Zoals meubelmakers, metaalbewerkers of 10 Winkels met kleine wasmaschines naast elkaar.
Vanavond waren in een tibettaansrestaurant heerlijk. Met de eigenaar gaan we morgen het platteland op en met de boot varen op het meer van dali.
Helaas is het weer niet'gelukt om via skype te bellen.
Groetjes aan iedereen.
Petra en. Arie.

• 25 September 2014 - 20:36

Hans Grolleman:

Wat is het weer een mooi verhaal Petra en het is zo duidelijk dat je het leest of je er bij bent haha
    geniet met pa en wacht weer op de volgende site groetjes Hans en Joke

• 26 September 2014 - 00:23

Marja:

Nou Pa, lef hoor om in je eentje erop uit te trekken. Kan me voorstellen dat je die dag eventjes niet meeging, 3 uur trappen oplopen! En dat tijdens je vakantie!

Geniet nog lekker, het aftellen gaat nu wel snel in de laatste week. Heb deze week een paar foto's van Hong Kong gezien, komt helemaal goed daar.

Liefs, John, Marja en Bas

• 26 September 2014 - 11:30

Nel Van De Paverd:

Wat een mooie reis om die samen met je vader te maken. Nog veel plezier.
    Groetjes Nel

• 26 September 2014 - 12:20

Irma Hoogervorst:

Hai Petra en Ome Arie,

Wat een mooi verhaal weer. Jullie beleven genoeg daar zo te lezen. Door de verhuisdrukte is het mij niet eerder gelukt een berichtje aan jullie te sturen. Maar tussen de bedrijven door lees ik wel jullie belevenissen.

Geniet nog lekker van deze bijzondere vakantie samen!

Groetjes,
    Irma

• 26 September 2014 - 15:45

John En Tineke:

Allereerst, leg me nou eens uit wat poepchinezen zijn, het staat nergens in het woordenboek.
    Maar verder is het allemaal wel erg mooi om te lezen. Sjonge jonge vermoeide voeten denk ik. En dan dat traplopen pfffffffffff spierpijn in je kuiten denk ik.

Geniet nog lekker, het is voorbij voor je het weet.

Groetjes John en Tineke.

• 26 September 2014 - 22:23

Nel:

Hoi pa en Petra,

Hier weer een paar regeltjes van mij.
    Ik zit hier bij Marja op de bank een paar regeltjes te schrijven.

Ik ben vanmorgen met de auto naar Oosterhout gereden.
    Het was niet druk op de weg dus alles ging goed.
    En blijf van nacht slapen en ga morgen naar de honkbal kijken
    Bij bas en daarna weer terug naar huis want ' savonds is het
    Feestje van Rita en Ger dus jullie lezen wel ik heb het gewoon druk.
    Genieten jullie nog maar even want het is om voor je het weet.
    De verhelen gelezen wat jullie beleven op naar Hong Kong.

Lieve groetjes en knuffels.

Dikke kus ma.