brerichtje van Arie en aanvulldne van Petra uit Ch - Reisverslag uit Yulin, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu brerichtje van Arie en aanvulldne van Petra uit Ch - Reisverslag uit Yulin, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu

brerichtje van Arie en aanvulldne van Petra uit Ch

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 September 2014 | China, Yulin

Arie en petra in Pingyau.

Dag 7 Pingrya
Dag excursie naar de prachtige Wang Courtyards. En de Shuanglin Tempels. Het was een leuke manier om kennis te maken , met de stad Pingyau. Met de nachttrein naar x'ian.
Dag 8 aankomst vroeg in de ochtend.
Deze leuke stad is een om muurde stad die nog in de oude staat is.
een fiets toer was 14 km Excursie. naar het wereldberoemde Terracottaleger. Dit was een topdag.
Dag 10 Vlucht naar Cengdu.
Nu ga ik weer even verder.
Vergeten is pa dat we 's middags in x'ian na een lekkere douce in ons hotel noch een rondje over de muur van x'ian gefiets hebben wat heel erg leuk was en omdat we dit pas aan het eind van de middag deden ook heel leuk om fotos te maken. Bovendien was het niet zo druk en kon je normaal door fietsen.
Aansluitend zijn we met de lokale bus naar de moslimswijk van x'ian gereden en zijn in het bekende dumpling restaurant van x'ian om dumplings gaan eten.
Dumplings zijn kleine deegtasjes gevuld met verschilende vullingen. Wij kregen er 14 met oa: beef, varken, vis, groente iets zoets enz. Als afsluiting kregen we soep. dit krijg je in china als afsluiting.
Daarna noch een heerlijk bakkie koffie bij starbucks gedronken. Die es was direkt onder de belltouwer dus konden we die ook noch zien. Om er op tegaan was helaas geen tijd voor omdat we gisteren alweer om 14:00 naar Chengdu vlogen.
Gisterochtend dus eest eens even uitgeslapen, en na een ontbijtje roggenbrood met leverpastei op de kamer zijn we om 11uur naar het vliegveld vertrokken.
In Chendu aanfpgekomen eerst naarons hotel. Dit licht in tibetaanse wijk. Dus handel en restaurantjes genoeg in de buurt. Wij hebben gisteravond op een terasje rabbit(konijn) gegeten. Daarna noch even lekker door de wijk gekuiert en als afsluitinng koffie bij starbucks. Hier vind je de hele groep weer terug.
Vanmorgen alweer vroeg uit de veren. Om half 8 na een chinees ontbijdje vertrokken we naar de het panda centrum. Hier waren we al vroeg dus was het noch niet zo vol met "poep chinezen" wij konden toen ook de babys van ongeveer een halfjaar oud goed zien. De iets grotere hadden net bamboe te eten gekregen en mochten weer naar buiten dus die waren ook aan het dollen. Dit ist echt een belefenis. Grappige beestjes als ze in de weer zijn. Ik heb heel veel. Fotos gemaakt maar het lukt mij noch niet om er een paar op de weblogzetten.Ook de rode pandas hebben we gezien, die zijn noch leuker.
Nu zitten we noch even op de kamer en schrijven. De tassen zijn alweer op orde. Zodat we zo chendu noch in kunnen.
Morgenochtend om 7:15 vertrek naar het vliegveld we vliegen morgen naar Lijang. Daar melden we ons weer.
groetjes arie en petra

• 21 September 2014 - 09:03

Bianca:

Een hele mooie vakantie. Veel zien en doen, top!!
    Groetjes Bianca

• 21 September 2014 - 10:04

Esther:

Leuk om jullie berichtjes te lezen! Geniet van deze mooie reis!!!

• 21 September 2014 - 10:06

Alice:

Klinkt weer enerverend! Waar bestaat zo'n Chinees ontbijtje uit? Rijst en groente? Of noedels? En vindt Arie dat lekker voor het ontbijt?
    Had je lekkere bedden in de nachttrein? Goed geslapen?
    Wij willen alles weten!
    En wij willen foto's!

Geniet maar lekker!

Groetjes,
    AA&P

• 21 September 2014 - 17:00

Bert:

Ik zal ook eens een woord tot julli richten .
    Nou z''n chinees ontbijt gaat er in als koek denk ik?
    Fietsen zal wel leuk zijn daar ,en niet zo nauw kijken daar anders krijg ook van spleet ogen.
    Dus je moet het allemaal ruim zien.
    Jullie moeten steeds vroeg op en lange reizen maken, maar dat is niet anders in zo`n groot land.
    Maar jullie zien wel erg veel.
    Groetjes Bert en Meine.

• 21 September 2014 - 19:45

John En Tineke:

Zo ik het allemaal kan lezen is het wel druk druk druk hoor, veel reizen en veel bekijken.

De Veense kermis is ook weer goed verlopen, God heeft weer goed zijn best gedaan wat het weer betreft, het was elke dag rond de 25 graden en volop zon.
    't was weer helemaal toppie, en iedereen rondom gelukkig. En de corso was weer helemaal prachtig.

Geniet er lekker van en veel plezier verder .
    Groetjes John en Tineke

• 22 September 2014 - 12:49

Rita Van Klink:

Hoi Arie en Petra

Jullie zien een hoop en beleven veel.

De veense kermis was top geweldig weer.

Geniet ervan.

Groetjes ger en Rita

• 22 September 2014 - 19:25

Wil En Joop:

Hoi Arie en Petra.

Mooi hoor jullie samen op vakantie.
    Haal er uit wat erin zit en vooral genieten.

Wil en Joop

• 24 September 2014 - 23:45

Ma:

hoi vakantie gangers.

Hier dan weer een paar regeltjes van mij.
    Jullie verhaal een paar keer door gelezen.
    wat zien jullie veel en wat een reizen zeg maar geniet er van.
    Hier is alles oke ,vanmorgen weer naar het zwembad geweest.
    En vanavond was ik uitgenodigd om bij Rita en Ger te komen eten
    dus je hoort wel dat ik niet zit te verpieteren.
    Nu gaat ik slapen want morgen ochtend komen
    Jani en Sjani weer een bakkie doen dus jullie horen wel dat ik
    me niet verveelt.

Weer heel veel lieve groetjes en knuffels van mij.

En ook een dikke kus Liefs Ma.

• 25 September 2014 - 10:39

Sjani Enjannie Buurtjes.:

hallo arie en pettra
    wat leuk om jullie verslag te lezen,jullie zien wel heel leuke dingen,hoe heet de verbodenstad?
    we zijn nu aan he koffie drinken, heel veel plezier nog en tot ziens.
    groetjes van sjani en jannie.

• 27 September 2014 - 15:28

Marco En Cindy:

Hallo Arie en Petra
    wij wensen jullie daar nog heel veel plezier.
    Liefs Marco en Cindy

• 27 September 2014 - 22:50

Marja:

Hoi Tineke, maar volgens mij zorgt Helga voor mooi weer ;-)