2. bericht ui Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu 2. bericht ui Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Voorn - WaarBenJij.nu

2. bericht ui Beijing

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 September 2014 | China, Peking

Chineese muur, verboden stadt en kolenheuvel,

Vandaag zondag 14.sept. om 6 uur op.
Na het ontbijtje op weg naar de chineese muur.
Onderweg zijn we noch bij het olympichdorp langs gereden we mochten niet blijven staan maar de cube, het vogelnest en de toren van het olympisch vuur hebben we wel goed kunnen fotografer!n. Wij zijn op een gedeelte geweest waar niet zoveel touristen komen en omdat we vroeg waren is het heel goed gegaan. met noch een paar van de groep konden wij een mooi rondje doen zonder op je tenen getrapt te worden door die "poep" chineesen. Arie zijn hoed vinden die trouwens wel erg leuk. Op het hoogstepunt bij de muur kwamen we een groep chineeszen tege en die wilde allemaal op de foto met hoed en pa. We hadden veel lol.
Na de lunch zijn we naar de vebodene stadt gegaan omdat die vandaag maandag dicht is.  Met de bus de stadt in en toen stonden. We plotseling op het plein van de hemelse vrede. Wel heel indrukwekkend als je hier ineens staat. Je krijgt hier toch echt wel even een heel eigen indruk vooral als je het beeld van mao dan op de poort van de hemelse vrede ziet hangen, het is echt heel groot.
Van hier uit zijn we de vebodene stadt in maar zo veboden kan die niet mkeer zijn, we werden ook hi weer door heeeeel veeeel "poep"chineezen beglijdt dit helecomplex is ook weer iets bijzonders, en eigenlijk zijn 2 uurtjes natuurlijk weer veel  te kort. Maar een indruk heeft het wel gemaakt. Aansluitend zijn we de kolenheuvel noch opgegaan om de verbodene stadt van boven te bekijken. Schitterend dat mag je niet gemist hebben. Aansluitend met de groep weer een een achterkamertje heelijk gegeten.
Als je met een groep in een lokaalrestaurantje komt krijg je sltijd een eigen ruimte en die zijn meestal echtens achterin, vandaar dat ahterkamertje.
aansluitend noch naar de kungfu show in het roode theater geweest. Volgens pa heeeft hijneen schitterende avond gehad.
Om 9 uur waren we weer in het hotel, en na een bakkie en fotos bekeken te hebben zijn we naar bed gegaan.
Vanmorgen om acht uur op dus lekker uitgelapen, we doen het rustig aan zijn een rondje land een kanaaltje wezen wandelen en gaan zo even iets eten. Vanavond pekingeend eten en daarna naar een akrobatenshow. Morgen begint de dag weer vroeg, wsnt dsn gaan we naasr de hutongs en om 14:00 naar het station opweg naar pinyao.

• 15 September 2014 - 16:51

John En Tineke:

Nou nou pas maar op met die hoed, je bent hem kwijt voor je het weet hahahahahah.
    Klinkt allemaal wel goed hoor druk programma. geniet ervan.
    Groetjes John en Tineke.

• 15 September 2014 - 18:09

Andre:

Nou nou zeg, druk programma zo te horen.
    Goed te lezen dat jullie genieten.
    Moeders eet vandaag bij ons, dus die is onder de pannen :)

Doe rustig aan en neem nog een Beijing-beer. Proost.

Groeten van André, Alice, Pien en Nel.

• 15 September 2014 - 21:39

Ma:

Hoi Pa en Petra
    Wat fijn dat jullie het goed naar je zin hebben.
    En wat hebben jullie al veel gezien zeg!
    Geniet er van
    Kan me heel goed voor stellen dat het een hele anderen wereld is.
    Hier gaat alles goed,
    Gisteren met Alice en Pien naar de uitkaik geweest dat was heel gezellig met
    prachtig weer.
    Vandaag bij de fam.A.A.P.mee gegeten,dat was lekker en gezellig
    Morgen een goede treinreis en dat jullie een beetje kunnen slapen.

Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel.

Kus MA.

• 15 September 2014 - 22:42

Marja, John En Bas:

Was de Chineese Muur nu de topattractie van de dag of ons Pa, hihi.

Geniet ervan, Beiing zit er alweer op, veel gedaan zo te lezen.

Lieve groetjes,

John, Marja en Bas

• 15 September 2014 - 23:59

Hans Grolleman:

prachtige verhalen en wat mooi wat je allemaal ziet en indrukwekkend zeker het plein

• 16 September 2014 - 13:39

Rita Van Klink:

Hoi Arie en Petra

Wat een leuk verslag wat genieten jullie gisteren was de site niet beschikbaar om te reageren.

Blijf genieten van deze andere cultuur.

Groetjes Ger en Rita van Klink

• 18 September 2014 - 13:24